Alle jenter på banen

Rekruttere og beholde flere jenter i fotballen

Jenteløftet

Prosjekt Jenteløftet i fotballen i Møre og Romsdal er et samarbeidsprosjekt mellom de to fotballkretsene, idrettskretsen og Møre og Romsdal fylkeskommune. Hovedmålet med prosjektet var å få flere jenter til å spille fotball lengre.

Frei Fotballklubb er en av klubben som er valgt ut av fotballkretsen til å delta. I den forbindelse har vi arrangert flere events for våre jenter samt en cup forbeholdt jenter i vår fotballkrets.

Fotballen er en viktig identitetskaper. Dersom flere jenter fortsetter med fotball lenger, kan det bidra til sterkere forankring i lokalmiljøene. Prosjektet skal også medvirke til å skape varige endringer i holdningene til jentefotball, ved å spre kunnskap om jentefotball, få flere jenter til å ta trenerkurs og få flere jenter engasjert på ledernivå.

Arrangement

Alle jenter på banen

Tilbakeblikk til da Frei Fotballklubb arrangerte første del av #allejenterpåbanen. Dagen startet med foredrag i aulaen på ungdomsskolen, så fikk jentene en god lunsj før det ble kjørt ei treningsøkt på Omsundet kunstgressbane.

En magisk dag hvor jentene i klubben stod i sentrum.

Arrangement

Tare Jentefestival

NFF Nordmøre og Romsdal, Sparebanken Møre og Frei Fotballklubb forente krefter i anledning Tare Jentefestival, og hadde satt seg mål om å lage en skikkelig fest for jentefotballen i vår krets. Arrangementet ble en stor suksess!

Godt over tusen mennesker hadde tatt turen til Omsundet da det ble spilt kamper på hele sju baner samtidig.

Gjenopplev magien!

Aina Aarøe

Jentefotballansvarlig

Aina er klubbens jentefotballansvarlig og ivaretar jentenes tilbud i klubben. I tillegg er hun trener i klubben. Til daglig jobber hun som rektor ved Frei ungdomsskole.

Scroll til toppen