Omsundet kustgressbane

Et smykke på Freiøya

Omsundet kunstgressbane (Omsundet Stadion) er et fotballstadion i Kristiansund, og ligger i bydelen Frei.

• Bruksområde: Fotball
  • Størrelse: 105x64 meter
  • Underlag: Saltex Ultra 40mm med sviktpad
  • Flomlys: 200 lux
  • Hjertestarter: Ja
  • Tilskuerrekord: 3000 (KBK - RBK, 2008)

Hovedkamparena for Frei Fotballklubb siden 1. oktober 2005. Klubbhus med garderobeanlegg (ferdigstilt i 2010), tribuneanlegg med kiosk og toalettfasiliteter.

Rehabilitering

Høsten 2021 ble det installert LED belysning i alle seks master som  leverer 200 lux over hele banen. De kostnadseffektive lysene er dimmbare med ulike innstillinger utifra ønsket aktivitet og styres via app eller smartpanel. I tillegg er det en egen lysbryter lett tilgjengelig for de som ønsker å bedrive uorganisert trening på kveldstid.

I september 2022 ble det rullet ut FIFA Quality Pro sertifisert kunstgressystem fra Unisport (Saltex Ultra). På Omsundet finner du derfor samme type kunstgress som benyttes av KBK og Bodø Glimt. I tillegg ligger det sviktpad (støtdempende sjikt) under kunstgresset som gir våre medlemmer de beste spillegenskapene.

Æ satt på kaffen for længe sia, Roar!
Viggo Bentzen
Dugnadshelt
Nytt lys på Omsundet

Den første masta tennes

Et lite tilbakeblikk til da vi installerte nytt led lys på Omsundet i skikkelig ruskevær. En vanvittig dugnadsinnsats lå bak med egenproduksjon og sveis av fester, koblinger, programmering og fandens oldemor. Strevet var vel verdt da det første lyset endelig ble tent. Nyt!

Dronevideo av Omsundet

Takket være TEFT midler fra Sparebanken Møre og en fantastisk dugnadsinnsats, så har klubben nå et toppmoderne lysanlegg som komplimenterer en høykvalitets kunstgressmatte levert av Unisport Norway. Det er ikke rart vi er stolte!

Nyt vårt flotte anlegg fra oven i denne filmen som ble tatt av Olav Skalde.